חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהי העלמת מס?

העלמת מס היא ביצוע פעולות המובילות להקטנת גובה החיוב במס ע"י שימוש בדרכים בלתי חוקיות. במדינת ישראל, העלמת מס הינה עבירה פלילית שהעונש עליה עלול להגיע אף למאסר ממושך. העלמת מס יכולה להיעשות במספר אופנים. הדרכים העיקריות בהן מתבצעת העלמת המס הן:

  1. העלמת הכנסות– הימנעות ממסירה או מסירת מידע חלקי ומצומצם לרשויות המס בדבר ההכנסות שהתקבלו בתקופה מסוימת. מובן שככל שההכנסה המדווחת נמוכה יותר, יהיה החיוב במס נמוך יותר.
  2.  הוצאות מלאכותיות– הצגת הוצאות (מדומות) בגין עסקה שכלל לא התבצעה- חשבוניות פיקטיביות. לאור העובדה שחלק גדול מן המיסים הם מיסים המשולמים על רווח, הרי שהצגת הוצאות גבוהות גורמת באופן ישיר להצגת רווח מופחת (ואף הפסד) ובשל כך לתשלום מס נמוך, אם בכלל.
  3. עסקאות פיקטיביות– אלו הן עסקאות ללא עוגן למציאות העובדתית ושכל דרך הצגתן מטרתה לגרום להפחתת נטל המס.חשודים בהעלמות מס צפויים לחקירות ממושכות אשר עשויה לפגוע אנושות במוניטין האישי שלהם. לעיתים הפגיעה במוניטין היא לכשעצמה עונש עצום אשר גודע את מקור ההכנסה של החשוד.
  4. לתוך תהליך החקירה מתלווה פעמים רבות מעצר מתוזמר או לחילופין פרסומים מאירי עיניים על המעצר והחקירה דבר הגורם עוגמת נפש לחשוד ולבני משפחתו.
  5. רק לאחר התגבשות הממצאים הפליליים והשלמת החקירה הפלילית תחליט הפרקליטות האם להגיש כתב אישום כנגד החשוד, ובסופה יקבע בית המשפט האם החשוד אכן אשם בעבירות של העלמת מס או שמא החשוד הינו זכאי.

 כיצד לסיים במהירות וביעילות תיק של עבירת מס

קיימת אפשרויות לחשודים המבקשים לסיים במהירות את הייסורים הכרוכים בהליך הפלילי וזאת במקרים בהם הנזק והסיכון הוא גדול מעצם קיום המשפט הפלילי . במקרים אלו קיימת אפשרות לחשוד להגיש בקשת תשלום כופר כסף במקום הגשת כתב האישום הפלילי כנגדו וכן יש ביכולתו לנסות להגיע לעסקת טיעון עם התביעה בניסיון לצמצם את סיכון העונש הצפוי.

מהלכים אלו אשר נועדו לחסוך את הסיכון הכרוך בקבלת גזר דין פתוח על פי שיקול בית המשפט רצוי להיעזר בעורך דין הבקיא בתחום המיסוי ואשר יכול לצמצם את הסיכונים ולהגביר את הסיכויים להצלחת המהלך תוך צמצום, ככל שניתן, בענישה הצפויה בתיק.

עורך דין קובי כהן

עו"ד קובי כהן עוסק בייצוג מול רשויות המס ייצוג בהליכי מיסוי פלילי לרבות הגשת בקשת כופר ושימוע ומגוון  פתרונות מתקדמים לעסקים כחלק מתכנון מס מקדים לשם חיובי מס מופחתים לרבות הכנת חוות דעת לשם צמצום החשיפה הפלילית בתכנון המס. עו"ד כהן הנו פקיד שומה לשעבר ומנהל היחידה הארצית לשומה לשעבר ברשות המיסים. כיום משמש כמרצה בתחומי המס בפני פורומים של לשכת עורכי הדין, לשכת רואי החשבון, וחבר בצוות התגובות של לשכת עורכי הדין בענייני חקיקת מס ושותף בצוות הדיונים עם רשויות המס בישראל לשם עיצוב חקיקת המס בישראל.

 

 לקבלת ייעוץ ראשוני צרו קשר עם משרדנו בטל': 03-5296666  או בדוא"ל: office@taxfirm.co.il

 

דילוג לתוכן