חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הפסדי הון כנגד שבח מקרקעין

 

 

רקע לקיזוז הפסדי הון

 

כתוצאה מהחקיקה הענפה של רשויות המיסים וחיוב בעלי הדירות במס שבח על ההכנסות מדירותיהם, כל מי שמוכר דירה היום עומד להיות מחויב במס שבח.  ברוב המקרים, חיובי מס השבח כתוצאה ממכירת הדירה ורווחי ההון ויהווה נטל כבר עלינו כמי שמוכרים דירות ונכסים.

חשוב להבין, אל מול הרווחים ממכירת דירות ונכסים ניתן לקזז הפסדים. למעשה, תשלום מס שבח הינו מיסוי של רווח ההון שנוצר ומהווה מקדמה על חשבון המס.

רבים אינם יודעים כי מס השבח ומס הכנסה נפגשים יחד, ולמעשה אפשר לייבא הפסדים שנוצרו לנישום במס הכנסה כנגד הרווחים ממכירת הדירה ורווחי ההון למס שבח, ועל מנת לעשות זאת צריך לשכנע את פקיד השומה שיש לי הפסדים ממס הכנסה שמקורם בעסקים לדוגמא ולשכנע אותו כי ניתן לקזז הפסדים אלו מההכנסות שנוצרו ומס השבח ששולם.

בדרך הזו, לא תצטרכו לשלם מס שבח או שתצטרכו לשלם מס בשיעורים נמוכים. לפניכם מידע נוסף על מיסוי מקרקעין.

 

קיזוז הפסדי הון כתוצאה מערבות שחולטה

 

בפסק דין גולדשטיין, ע"מ 1186-09 מ.מ.א. ניהול בע"מ נ' פקיד שומה תל-אביב-יפו נקבע כי הפסדים שנוצרים לערב כתוצאה מתשלומים שהוא התחייב עליהם יכולים להיות הפסדים הוניים אשר יכולים להיות מקוזזים כנגד רווחי ההון ששולמו למס שבח. כתוצאה מפסק דין גולדשטיין נפתחה הדרך לתבוע הפסדי הון אישיים שנגרמו לאדם אל מול שבח מקרקעין. רשויות המס לא יפעלו כדי לאפשר לנצל אפשרות זו ועל האזרח לפעול בעצמו ולבקש קיזוז הפסדי ההון כדי לא לשלם את השבח אשר נוצר על המקרקעין.

 

עיתוי קיזוז הפסד ההון

 

על מנת שניתן יהיה לקזז את ההפסדים ממס הכנסה כנגד ההכנסות ממכירת הדירה ותשלום מס שבח, יש לשים לב לשאלת העיתוי, קרי מתי נוצר הפסד ההון? מכיוון שלא ניתן לקחת את הפסדי ההון ולהעביר אותם לשנים קודמות. גלגול הפסד ההון לשם קיזוזו מול שבח המקרקעין אפשרי רק קדימה אך לא אחורה.

 

לפיכך יש לשים לב לשאלת העיתוי של ההפסד שנוצר ומועד יצירתו ולהבטיח שיהיה מקביל או לפני מכירת נכס המקרקעין אשר יוצרת מס שבח על המקרקעין.  כך למשל במועד מכירת נכס המקרקעין  יש לפעול להכרת הפסדי ההון שנוצרו מהשקעה בחברה כושלת.  אי תכנון מתאים עלול לגרום למצב בו ייווצרו הפסדי הון שלא ניתן יהיה להשתמש בהם בפועל.

 

ניצול הפסדי הון בתכנון מס מתאים

 

מומלץ לקבל ייעוץ מתאים טרם ביצוע מכירת נכס מקרקעין. משרדנו מתמחה בתכנון מס נכון לחברות ויחידים בעת מכירת דירות מגורים ונכסי נדל"ן וקיזוז הכנסות מרווחים אלו אל מול הפסדים.

 

מאמר זה אינו מחליף בשום אופן ייעוץ משפטי פרטני. מומלץ לפנות ולקבל ייעוץ וליווי משפטי בטרם קבלת ההחלטה על מכירת הדירה או נכס הנדל"ן ועריכת הסכם המכירה.

 

על מנת לקבל ייעוץ משפטי ומקצועי צרו קשר עם משרדנו באמצעות המייל coby@taxfirm.co.il  או בטלפון מס': 03-5296666, במקרים דחופים ניתן להתקשר לנייד שמספרו 050-6210162 ומשרדנו ישמח לסייע לכם.

משרד עו"ד קובי כהן מתמחה בתחום המיסוי עו"ד קובי כהן הינו בכיר לשעבר במס הכנסה ובתפקידו האחרון כיהן כפקיד השומה של היחידה הארצית לשומה.

דילוג לתוכן