חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיסוי מקרקעין

מיסוי מקרקעין הינו נושא סבוך לאור שינויי החקיקה התכופים אשר שינו בשנים האחרונות את שיטת ודרך הליכי השומה מקצה לקצה., כתוצאה מכך לא תמיד ברור אילו חובות חלים על הצדדים המעורבים בעסקת מקרקעין להלן מדריך קצר:

א. המס המשולם בעת רכישת מקרקעין קרוי מס רכישה. מס זה הנו מושת על הקונה על בסיס מחיר עסקת המקרקעין. שיעור המס עבור זכויות במקרקעין שאינן דירות מגורים עומדים על שיעורים שונים התלויים בנסיבות העסקה ויכולים להגיע עד לשיעור של 10 אחוז. עם זאת הוראות חוק מיסוי מקרקעין מאפשרות הקלות ואף פטורים ממס רכישה בהתאם לנסיבות השונות של כל רוכש, כגון, היותו עולה, נכה, נפגע פעולות איבה וכד'.

ב.המס המשולם על הרווח שיש למוכר על המקרקעין קרוי מס שבח. המס מחושב בהתאם לרווח הריאלי שנוצר למוכר עם מכירת הקרקע.

ג. מס ערך מוסף  הינו מס עקיף המוטל התמורה המתקבלת בעסקאות מקרקעין מסחרי החייבות במס זה.

 

למעשה, פרמטרים רבים קובעים את גודל המיסוי המוטל על הצדדים בעת עסקת מקרקעין ויש להצטייד בידע נרחב וכל המסמכים הנחוצים לשם כך כדי להביא לחיוב מס מינימלי. סכומי המס עשויים להשתנות על בסיס דרך ההצגה של עסקת השבח וניצול תכנוני מס המאפשרים לבחור את המסלול הזול יותר מסויית.

 

עורך דין קובי כהן

עו"ד קובי כהן עוסק בביצוע תכנוני מס והפחתת חיובי מס עתידיים, פתרונות מתקדמים ללוקחות פרטים ועסקים מול רשויות המס וכן ליווי ואסטרטגיה להליכים אזרחיים ופליליים מול רשויות המס. עו"ד כהן הנו פקיד שומה לשעבר ומנהל היחידה הארצית לשומה לשעבר ברשות המיסים. כיום משמש כמרצה בתחומי המס בפני פורומים של לשכת עורכי הדין, לשכת רואי החשבון, וחבר בצוות התגובות של לשכת עורכי הדין בענייני חקיקת מס ושותף בצוות הדיונים עם רשויות המס בישראל לשם עיצוב חקיקת המס בישראל.

 לקבלת ייעוץ ראשוני צרו קשר עם משרדנו בטל': 03-5296666  או בדוא"ל: office@taxfirm.co.il

 

דילוג לתוכן