חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פטור ניכוי מס במקור

רשויות המס ביצעו לאחרונה מהלך גורף של ביטול הפטור ל ניכוי המס במקור. מטרת המהלך הינו זיהוי עסקים אשר יש להם מאפיינים של מפיצי חשבוניות פיקטיביות וביטול ניכוי מס במקור בגינם.

 

המהלך של ביטול ניכוי המס במקור הינו מהלך אשר עלול לפגוע גם בחברות ללא עוול בכפם.

ביטול ניכוי המס במקור לחברה או העמדתו בשיעורים לא ראליים מניסיוננו גורמת נזקים כבירים לחברה לה בוטל הפטור ולעיתים גורם המהלך לקריסתה של החברה.

 האם מהלך חד צדדי לביטול הפטור מ ניכוי מס במקור הינו חוקי. התשובה לכך הינה כי קיימת סמכות לפקיד השומה לבטל את אישור הפטור ל ניכוי מס במקור אשר אושר על ידי  פקיד השומה עוד בטרם חלפה התקופה אשר בגינה ניתן האישור.

 האם ביטול הפטור על ידי רשות המיסים הנו מוחלט?

האם זוהי גזירת שמיים. התשובה היא לא ויש לאבחן את הסיבה בגינה בוטל הפטור. על אף שהפעולה נעשית בסמכות מלאה, יש למשרדנו הניסיון בהשבת הפטור לניכוי מס במקור ללקוחותינו. במקרים חריגים ניתן לפנות אף לבית המשפט ולבקש סעד אל מול החלטה שרירותית או לא מידתית שניתנה על ידי פקיד השומה.

 

עורך דין קובי כהן

עו"ד קובי כהן עוסק בייצוג מול רשויות המס בהליכי גבייה, ביטול עיקולים, פריסת חובות והגעה להסדרי חוב, אי קבלת אישור לפתיחת עסק חדש בגין חוב וקבלת אישורים לפטור מניכוי מס במקור וערעורים על דרישת חוב מכוח הוראות סעיף 119א' לפקודת מס הכנסה. עו"ד כהן הנו פקיד שומה לשעבר ומנהל היחידה הארצית לשומה לשעבר ברשות המיסים. כיום משמש כמרצה בתחומי המס בפני פורומים של לשכת עורכי הדין, לשכת רואי החשבון, וחבר בצוות התגובות של לשכת עורכי הדין בענייני חקיקת מס ושותף בצוות הדיונים עם רשויות המס בישראל לשם עיצוב חקיקת המס בישראל.

 

 לקבלת ייעוץ ראשוני צרו קשר עם משרדנו בטל': 03-5296666  או בדוא"ל: office@taxfirm.co.il

 

דילוג לתוכן