חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

 

נכון ליום זה (אוגוסט 2014) האפשרות היחידה לקבל הגנה מהליכים פליליים במקרה של העלמת הכנסות מרשויות המס היא ביצוע הליך גילוי מרצון לרשויות.

 

מהו הליך גילוי מרצון ?

באופן כללי הליך גילוי מרצון אומר שאדם מגיע מרצונו החופשי לרשויות המס ומדווח להם על קיומם של הכנסות שעליהם לא דיווח בעבר לרשויות המס.

 

אז מה מונע מרשויות המס לאחר שסיפרתי להם את המידע לחקור אותי בחקירה פלילית ?

לב העסקה בהליך גילוי מרצון הינו: "בוא וגלה לנו את מעשיך האסורים ואנו מצדנו לא נחקור אותך ובוודאי לא נפעל להגשת כתב אישום כנגדך".

 

איזה סוג מידע רשויות המס מחפשות ?

כל מידע על הכנסות שלא דווחו לרשויות המס. לדוגמא: קיים לנו חשבון בנק בשוויץ ולא דיווחנו על הכנסות הריבית הנובעות ממנו או על ההכנסה ממנה נוצר החשבון, דוגמא נוספת: אני משכיר מספר דירות ולא דיווחתי על ההכנסה מההשכרה שחרגה מהכנסת השכירות הפטורה לרשויות המס.

 

האם ההגנה היא מוחלטת ?

ההגנה הפלילית הינה מוחלטת כפוף להסדרת חוב המס ואישור הגילוי מרצון.

 

מהו הליך הגילוי מרצון החדש ?

במסגרת רפורמה כללית, אשר צפויה להיכנס לתוקפה בחודשים הקרובים, בכל הנושא של הכללים לביצוע גילוי מרצון יתאפשר בין השאר ביצוע הליך מגילוי מרצון אנונימי.

 

מהו הליך מגילוי מרצון אנונימי ?

מרכז הכובד של הליך הגילוי מרצון הינו סכום המס שיידרש מאיתנו לשלם לאחר הגילוי מרצון. לאחר שתוסר מעלינו החרב הפלילית סכום המס שנידרש לשלם במסגרת הליך הגילוי מרצון הינו מקור הדאגה העיקרי לאלו שהולכים במסלול הגילוי מרצון. "כמה זה יעלה לי בסוף" היא שאלה מקובלת לפני תחילת ההליך והכוונה היא כמה אצטרך לשלם לרשויות המס לאחר שאגלה על הכנסותיי.

אז מה בעצם מבטיח הגילוי מרצון האנונימי ?

הגילוי האנונימי מאפשר לעורך דין אשר מייצג אותך מול רשויות המס לפנות לרשויות המס בשמך (מבלי לתת להם את זהותך) ולספר להם את העובדות החשובות אשר יאפשרו להם לקבוע כמה מס תידרש לשלם על ההכנסות הלא מדווחות. מאחר וההליך הוא אנונימי הנך רשאי לאחר קביעת סכומי המס הסופיים להחליט שלא למסור את שמך לרשויות המס ולא לתת גילוי.

למה נועד ההליך האנונימי ?

ההליך האנונימי נועד כדי לתת לך וודאות לסכום המס שישולם בסופו של דבר. חלק מהאנשים חששו שכתוצאה מהליך הגילוי מרצון הם יאלצו להעביר את מרבית הונם לרשויות המס כמס.

 

איך מבצעים את הליך הגילוי מרצון האנונימי ?

פונים לעורך דין המתמחה במיסוי  והוא ינסח את הבקשה לגילוי מרצון אשר תהווה את הבסיס לקביעת גובה המס. יודגש כי בשלב זה חשוב מאד לבחור עורך דין אשר יש לו ניסיון בהליכי שומה אזרחיים ובדיונים עם פקידי שומה אזרחיים אשר אלו יקבע בסופו של דבר את גובה המס שישולם על ידך.

 

ואין חשש שהמידע ידלוף מהעורך דין או שהוא ייחקר וימסור את המידע עליי לרשויות המס ?

חשוב להבין שעל פי חוק מידע שעובר בין העורך דין ללקוח הינו חסוי ומוגן על פי חוק. לא רק שהעורך דין מחוייב בשמירה על סודיות אלא גם החוק אינו מאפשר לגורמי האכיפה( חקירות מס הכנסה ומשטרה) לקבל מידע אשר הגיע לעורך דין במסגרת מערכת היחסים בין עורך הדין ללקוח. יש לשים לב שלרואה החשבון אין הגנה כזו על פי חוק והוא מחויב למסור לרשויות האכיפה את כל המידע אשר מצוי בידו.

 

כתבות רלוונטיות:

כתבה מהעיתון גלובס מיום 01/06/14 במסגרתה רואיין עו"ד קובי כהן בנושא דו"ח פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה בארץ ובחו"ל

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000943281&fid=829&fromsend2friend=1

ראיון במסגרת ערוץ המיסים על המהלכים של רשות המיסים לאיתור מעלימי מס והליך הגילוי מרצון:

https://www.youtube.com/watch?v=YdLxN5ZvGt8/

 

עו"ד קובי כהן הינו בכיר לשעבר במס הכנסה ואף שימש כפקיד השומה ביחידה הארצית במס הכנסה וכן במספר תפקידי רוחב בכירים ברשות המיסים. כיום משמש עו"ד כהן כמרצה בתחומי המס בפני פורומים של לשכת עורכי הדין, לשכת רואי החשבון, חבר בצוות התגובות של לשכת עורכי הדין בענייני חקיקת מס ושותף בצוות הדיונים עם רשויות המס בישראל לשם עיצוב חקיקת המס בישראל.

 לקבלת ייעוץ ראשוני צרו קשר עם משרדנו בטל': 03-5296666  או בדוא"ל coby@taxfirm.co.il

במקרים דחופים ניתן לפנות לנייד מספר:  0506210162

  

דילוג לתוכן