חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תכנון מס לחברות ויחידים

 

תכנון מס הוא למעשה ניהול כלכלי פיננסי נכון של העסק או החברה אשר מטרתו להביא לצמצום והפחתת החיוב במס באמצעים חוקיים. למעשה רבים מן העסקים והחברות במשק נאלצים לשלם סכומי מס גבוהים וזאת בשל היעדר תכנון מס אפקטיבי אשר נועד לצמצם את החיובים במס בעזרת אנשי מקצוע בתחום.

 

אופן ביצוע תכנון המס

 

אופן ביצוע תכנון המס הינו על ידי הכרת העסק ובחינת ביצוע פעולות מסוימות של דרכי פעולה שמטרתם להניב את תוצאות המס הנמוכות ביותר עבוד העסק או החברה.

תכנון המס אינו מסתכם אך ורק ברעיון המיסוי. כתנאי להצלחתו של תכנון המס יש להבטיח שהתנאים הנדרשים לתכנון המס. לשם כך ההכנה לתכנון המס אורכת מספר פגישות שבמהלכם משרדנו מתוודע לעסק ותכנוניו העתידיים. תכנון המס כולל גם הנחיות מפורשות אשר תוחמות ומתוות את פעילות העסק כדי שתכנון המס יצליח.

יש לזכור כי ישנו קו דק בין פעולת תכנון המס אשר מהווה אמצעי לגיטימי וחוקי של הפחתת מס, לבין התחמקות ממס שהיא אסורה ויכולה אף להוות במקרים מסוימים עבירה פלילית. לכן חשוב להתייעץ ולבצע את תכנוני מס באמצעות איש מקצוע אשר בקיא בתחום מכיר היטב את החוק והפסיקה.

 

חוות דעת משפטית

 

תכנון מס מקצועי תמיד יסתיים בקבלת חוות דעת משפטית באשר לניהול וחבויות המס בהינתן העובדות המהוות את הבסיס לתכנון המס. חוות הדעת הינה המגדלור לאורו יפעל העסק כדי להבטיח את הצלחתו של תכנון המס. אך יותר מכך, חוות הדעת הינה בראש ובראשונה האפשרות של העסק ובעליו לטעון כי בפעולות שבוצעו על ידם הם הסתמכו על חוות דעת מקצועית כתובה. על פי הפסיקה חוות דעת זו הינה המגן הראשון לטענה כי הפעולות אשר בוצעו על ידי העסק נגועות בפן פלילי ואשר מטרתן הייתה הימנעות ממס. חוות הדעת היא זו היכולה להסיר מכם את האחריות הפלילית ככל והסתמכתם על חוות הדעת הנ"ל בתום לב ופעלתם בהתאם להנחיותיה.

 

תכנון מס בינלאומי

 

בדומה לתכנוני מס רגילים, תכנון מס בינלאומי הינו שימוש באמצעים חוקיים לארגון פעילות וניהול כלכלי ופיננסי בינלאומי אשר מטרתו להביא לצמצום והפחתת החיוב במס באמצעים חוקיים. ישנם עוסקים וחברות אשר פועלות במיזמים בינלאומיים או לחילופין במיזמים אשר ניתן להפעיל מכל מקום בעולם ועל כן, נוקטים בפעולות לתכנון מס נכון, גם במחיר של שינוי והעתקה של מיקום העסק למדינה אחרת, בה חבות המס הינה נמוכה ומשתלמת יותר עבורם.

על מנת לבצע תכנון מס בינלאומי, יש צורך בבקיאות ומקצועיות ביחס לחוקי המדינה אליה מועבר הניהול העסקי והן ביחס לחוקי מדינת המקור.

משרדנו מייצג עוסקים וחברות ומתמחה בעריכת תכנוני מס הן בהיבט המיסוי הישראלי והן בהיבט הבינלאומי.
על מנת לקבל ייעוץ משפטי ומקצועי צרו קשר עם משרדנו באמצעות המייל coby@taxfirm.co.il  או בטלפון מס': 03-5296666

במקרים דחופים ניתן להתקשר לנייד שמספרו 050-6210162 ומשרדנו ישמח לסייע לכם.

משרד עו"ד קובי כהן מתמחה בתחום המיסוי עו"ד קובי כהן הינו בכיר לשעבר במס הכנסה ובתפקידו האחרון כיהן כפקיד השומה של היחידה הארצית לשומה.

דילוג לתוכן