חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החשיפה הפלילית בתכנון מס בינלאומי

תכנון מס בכלל ותכנון מס בינלאומי בפרט דורש הקפדה דקדקנית על מבנה הפעילות כדי להקנות חיסכון במס אשר יחזיק מעמד בדיוני שומה ובוודאי במקרה של חשדות לפלילים בדרך הצגת מבנה המס.

הרשעה פלילית מחודש נובמבר 2015  מאפשרת הצצה למבנה מס בינלאומי באמצעות חברות קפריסאיות ( תיק פלילי מדינת ישראל נ' דיין ואחרים).  בהרשעה נקבע כי בניגוד למצג של חברות קפריסאיות הזכאיות לתשלומים מהפעילות הרי בפועל נערך מערך פיקטיבי  לצורך הפחתת מס בדרך של הקמת חברות זרות בקפריסין בהם לתושב ישראל הייתה שליטה כאשר בפועל החברות היו קליפה ריקה ותו לא.

האישום נגע לפעולות של השתלת איברים אשר נעשה מחוץ לישראל באמצעות חברות בקפריסין. השאלה הייתה האם אכן החברות בקפריסין הינן חברות ממשיות עם פעילות ממשית או שמדובר בחברות שהוקמו על ידי תושבי ישראל ומתנהלים על ידי תושבי ישראל כאשר במצג כזב נבנתה הצגה של חברות קפריסאיות הזכאיות להכנסות מפעילות ההשתלות.

בית המשפט עומד על ההבדל בין עסקה מלאכותית שאינה מביאה לחיוב פלילי לבין עסקה בדויה אשר מייצרת מצג כוזב לרשויות המס.

עסקה בדויה הינה עסקה שאין לה כל תוקף משפטי. למעשה הינה עסקה שהיא אחיזת עיניים. מצג של עסקה שאינה קיימת במציאות.

בהיבט הראייתי עומד בית המשפט את מה שלעיתים לא ברור לרבים המבצעים תכנון מס בינלאומי. לא די ביצוע התכנון ומערכת חוזים המשקפת את התכנון. נדרשות ראיות ממשיות כי ההסכם התקיים והפעולות מכוחו בוצעו. נדרשות ראיות לאוטונומיה של החברה הזרה. לעובדה כי היא חברה אמתית ופעילה ולא גוף פיקטיבי שהינו קליפה של חברה ללא תוכן ממשי. בסופו של יום הראיות לקיומו של תכנון  מס בינלאומי בקפריסין המשקף את המצגים שניתנו מחייב את הנישומים להראות מערכת תכתובות/חוזים/אנשי קשר ולהתכונן להעיד את כולם כדי להוכיח את הנכונות של מבנה תכנון המס.

בית המשפט החליט להרשיע את הנאשמים שהיו תושבי ישראל בעבירות על פי פקודת מס הכנסה ולא קיבל את המצג כי החברות בקפריסין הינן חברות ממשיות.

בתכנון מס יש להקפיד על העובדות מאחר ומבנה רעוע עלול לקרוב ולהותיר פגיעה אזרחית ופלילית שיהיה קשה להתאושש אחריה.

תכנון מס כולל במשרדנו מבצע מהלכים של לימוד העובדות. בחינת האפשרויות השונות העומדות לעסק לא רק מבחינה טכנית משפטית אלא גם מבחינה ארגונית. ייעוץ בנושא מערך ההסכמים סיוע בהקמת החברות הזרות וסיוע בהטמעת הפעילות במדינת בה תתבצע עיקר הפעילות.

משרדנו משלב ידע של מיסוי אזרחי ופלילי כדי לספק מעטפת הגנה שלמה ללקוח.

משרד עו"ד קובי כהן מתמחה בתחום המיסוי עם ניסיון רב בהגשת בקשות לתכנוני מס . עו"ד קובי כהן הינו בכיר לשעבר ברשות המיסים ובעל ניסיון רב בתחום המיסוי, ובתפקידו האחרון כיהן עו"ד קובי כהן כפקיד שומה של היחידה הארצית לשומה. משרדנו מייצג עוסקים וחברות ומתמחה בעריכת תכנוני מס הן בהיבט המיסוי הישראלי והן בהיבט הבינלאומי.

על מנת לקבל ייעוץ משפטי ומקצועי צרו קשר עם משרדנו באמצעות כתובת המייל coby@taxfirm.co.il  או בטלפון מס': 03-5296666

במקרים דחופים ניתן להתקשר לנייד שמספרו 050-6210162 ומשרדנו ישמח לסייע לכם.

מאמר זה אינו מחליף בשום אופן ייעוץ משפטי פרטני.

דילוג לתוכן