חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסברים איך ממלאים דו"ח פרטים אישיים

חלק ההצהרה בדו"ח פרטים אישיים

החלק הראשון של דו"ח 5328 הינו הצהרה של מי שממלא את הדו"ח. ההצהרה כוללת הזהרה שכל הפרטים שניתנים בדו"ח על ידי ממלא הדו"ח הם נכונים. מטרת ההצהרה הינה להרתיע את מי שחושב לא למסור פרטים נכונים בדו"ח כאשר הוא צריך לקחת בחשבון שאי מסירת פרטים נכונים עלולה להוביל להליך פלילי כנגדו. מכאן יש חשיבות מאד גדולה במסירת פרטים מדויקים. תרוצים כמו לא זכרתי את הפרטים לא יעבדו ולכן חשוב לוודא מה המשמעות של כל הצהרה שניתנת בדו"ח הפרטים האישיים.

פרטים מזהים

חלק זה של הדו"ח נראה כאילו חלק טכני אבל לא כך הדבר. שימו לב. בחלק זה אתם נדרשים

רשויות המס משתמשות במידע הזורם אליהם מגורמים שונים לרבות אזרחים המדווחים להם על אינפורמציה המעלה חשד להעלמות מס בישראל, אינפורמציה שהתקבלה על ידי תושבי ישראל, מבנקים זרים וכן שימוש ברשימה

חשוב גם שעם מילוי הדו"ח גם לדאוג להסרת המחדלים ודיווח עליהם. יש לרכז את סך ההכנסות החייבות וליצור קשר עם פקיד השומה. במסגרת זאת יש לחתור להגעה להסכם שומה במקרים מסוימים דבר שיכול להפחית עד מאד את ההסתברות לפתיחה של הליך פלילי כנגדכם.

יש לקחת בחשבון שבמקרים מסוימים ניתן יהיה לקבל חוות דעת משפטית על דרך הדיווח וכן ניתן יהיה לשפר לאין ערוך את הסיכויים להיחלץ מחקירה פלילית.

מנהל המשרד הוא עו"ד קובי כהן –  פקיד השומה לשעבר ביחידה הארצית לשומה ואשר שימש במספר תפקידי רוחב בכירים במס הכנסה ובעל היכרות עם הגורמים השונים ברשות המיסים. התמחות המשרד הינה בהסדרת דיווחי הכנסות שלא דווחו לרשויות המס מול פקידי השומה  תוך צמצום החשיפה הפלילית. כיום משמש עו"ד כהן כסגן יו"ר ועדת המיסים בלשכת עו"ד כמרצה בתחומי המס בפני פורומים של לשכת עורכי הדין, לשכת רואי החשבון, בתי ספר למיסים וחבר בצוות התגובות של לשכת עורכי הדין בענייני חקיקת מס ושותף בצוות הדיונים עם רשויות המס בישראל לשם עיצוב חקיקת המס בישראל.

כתבה מהעיתון גלובס במסגרתה  עו"ד קובי כהן נתן את עמדתו בנושא דו"ח פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה בארץ ובחו"ל

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000943281&fid=829&fromsend2friend=1

להורדה טופס 5328 

https://www.gov.il/BlobFolder/service/report-and-declaration-sources-of-income/he/7d03e952-fc95-4ee0-aca6-1676627a4408.pdf

התקשרו עכשיו !  לייעוץ מידי נייד 0506210162    קווי: 035296666

או בדוא"ל: coby@taxfirm.co.il

 

  

דילוג לתוכן