חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פעמים רבות מבקשים מעלימי מס להסוות את פרי העבירה. מעלים המס מבין שאם לא יסווה את הכספים שהגיעו לרשותו ועליהם לא דיווח קיים סיכוי סביר שיאותר וייתפש על ידי רשויות המס. הסתרת כספי עבירה מכונה הלבנת הון, שהיא למעשה הניסיון להסוות ולכבס את זהות המקור והיעד של הכספים שהושגו בעבירה. עבירה זו מיוחסת בעיקר לעבריינים וארגוני פשע, אך היא גם קיימת בקרב אזרחים המעלימים מס או מסווים פעילות שמטרתה למנוע תשלום על רווחים.

 

הלבנת הון באמצעות הסוואה מתוחכמת

קיימים מספר דרכים לביצוע הלבנת הון כגון חברות קש המסוות את נתיב הכסף, נאמנויות ועסקאות פיקטיביות.  כדי להתמודד עם התופעה של הסתרת כספים שהושגו בעבירה נחקק במדינת ישראל חוק איסור הלבנת הון על מנת להיאבק בתופעה זו. בנוסף, בשנת 2002 הוקמה "הרשות לאיסור הלבנת הון" ובשנת 2004 הוסב שמה ל"רשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור".

במסגרת שינויי חקיקה מתוכננים מבקשת המדינה להפוך בשנת 2014 עבירות מס הכנסה (לדוגמה העלמת מס) כעבירות מקור על פי חוק איסור הלבנת הון. המשמעות היא כפולה. ראשית קיומם של סנקציות פליליות חריפות המצויות בחוק איסור הלבנת הון יחולו גם על מעלימי מס (עד עשר שנות מאסר) וחשוב מכך כל האינפורמציה המצויה בידי הרשות להלבנת הון כמו שמות מקבלי כספים המחויבים בדיווח תגיע לידי רשויות המס.

 

 

עורך דין קובי כהן

עו"ד קובי כהן עוסק בייצוג מול רשויות המס ייצוג בהליכי מיסוי פלילי לרבות הגשת בקשת כופר ושימוע ומגוון  פתרונות מתקדמים לעסקים כחלק מתכנון מס מקדים לשם חיובי מס מופחתים לרבות הכנת חוות דעת לשם צמצום החשיפה הפלילית בתכנון המס. עו"ד כהן הנו פקיד שומה לשעבר ומנהל היחידה הארצית לשומה לשעבר ברשות המיסים. כיום משמש כמרצה בתחומי המס בפני פורומים של לשכת עורכי הדין, לשכת רואי החשבון, וחבר בצוות התגובות של לשכת עורכי הדין בענייני חקיקת מס ושותף בצוות הדיונים עם רשויות המס בישראל לשם עיצוב חקיקת המס בישראל.

 

 לקבלת ייעוץ ראשוני צרו קשר עם משרדנו בטל': 03-5296666  או בדוא"ל: office@taxfirm.co.il

 

דילוג לתוכן