חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ראיון שנערך בערוץ חדשות וואלה בנושא מיסוי ההכנסות משכירות דירות לטווח קצר

  

 

מה המיסוי על השכרת דירות לטווח ארוך

השכרת דירות לטווח ארוך מזכה את בעלי הדירות בפטור עד סכום מסוים שמשתנה מעת לעת ועומד על כ- 5,000 ₪ בחודש. כאשר ההכנסות משכירות עולים על 5,000 ₪ ישולם מס שולי על הרווחים בשיעור של עד 50 אחוז ולעיתים אף מעבר לכך.

במידה וההכנסות משכירות עולות על 5,000 ונמוכות מ-10,000, הפרש ההכנסות משכירות בין 5,000 להכנסה בפועל יוכפל בשניים ועל סכום זה ישולם מס.

על הכנסות משכירות לטווח ארוך, ישנו שיעור מס מופחת של עשרה אחוז בלבד אשר נועד לעודד את בעלי דירות להשכיר את הדירות שבבעלותם לטווח ארוך, אולם במקרה שבעל הדירה משלם מס מופחת כאמור לעיל הוא איננו זכאי לנכות הוצאות מההכנסות בגין החזקת הדירה כגון תיקונים, הוצאות תיווך וכד'. הקליקו וקבלו מידע נוסף על מיסוי מקרקעין

מה המיסוי על השכרת דירה לטווח קצר

ברגע שבעלי הדירות משכירים את הדירות לטווח קצר הם אינם זכאים להטבות המס שכן מדובר בפעילות עסקית אשר מצריכה התעסקות בניהול הנכס. על כן במצבים אלו הפטור כבר לא חל ובעלי הדירות נדרשים לשלם מסים החל מהשקל הראשון על פי שיעור המס השולי שלהם.

מה קורה כאשר השוכר מחליט להפוך את הדירה למגורים לעסק?

השכרת נכס אשר מיועד לעסק מחיוב בשיעור מס שולי ולא חל עליו הפטור שחל על השכרת דירת מגורים. באם שוכר הנכס שבבעלותכם הפך את הדירה לעסק אתם מחויבים להצהיר על הכנסות אלו ולשלם את שיעורי המס שחל על השכרת מבנה המיועד עסק.

אולם, על מנת למנוע מצבים לפיהם השוכר של הנכס מייעד את הדירה לעסק ללא ידיעתכם, חשוב לציין כי הדירה מושכרת ומיועדת למגורים בלבד וחל איסור מוחלט על הפיכתה לעסק במסגרת חוזה השכירות עמו וזאת על מנת להגן על עצמכם בפני רשות המיסים.

אם אתם משכירים את דירת מגוריכם לתקופות קצרות כדאי לבדוק האם אתם נמצאים בטרטוריה שחייבת במס, כאשר ברוב המקרים של השכרה דירה לתקופה קצרה תהיו מחיובים במס שולי, בנוסף, כאשר ההכנסות מהשכרת דירת מגורים מוגדרות על ידי רשות המיסים כהכנסות מעסק, ובנוסף לשיעורי המס המשולמים תצטרכו לשלם גם תשלומים למע"מ וביטוח לאומי.

ההשלכות של אי תשלום המיסים

רשויות המס פועלות כנגד בעלי הדירות אשר לא מדווחים על הכנסותיהם או אינם מדווחים על הכנסותיהם בהתאם למתווה הנ"ל ובמקרים רבים אי הדיווח יכול להוביל לחקירה פלילית והטלת קנסות על בעלי הדירות, לרבות תשלום המס באופן רטרואקטיבי בגין הכנסות השכירות מהעבר.

שימוש חורג

ברגע שאנו מתחילים להשתמש בדירה באופן של השכרת דירות לתקופות קצרות והפיכת דירת המגורים לעסק אנו למעשה חורגים מהשימוש של ייעוד הדירה ועלולים להיות חשופים לטענת העירייה או הרשות המקומית לשינוי תעריפי הארנונה בשיעורים גבוהים יותר המוטלים על בעלי עסקים.

משרדנו מתמחה בתחום המיסוי ומספק חוות דעת לגבי לקוחות שלא דיווחו על הכנסותיהם מהשכרת דירות מגורים שבבעלותם או שלא דיווחו על הכנסותיהם כהכנסות מעסק.

על מנת לקבל ייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות מומלץ ליצור קשר עם משרדנו באמצעות המייל coby@taxfirm.co.il  או בטלפון מס': 03-5296666, במקרים דחופים ניתן להתקשר לנייד שמספרו 050-6210162 ומשרדנו ישמח לסייע לכם.

עו"ד קובי כהן הינו בכיר לשעבר במס הכנסה ובתפקידו האחרון כיהן כפקיד השומה של היחידה הארצית לשומה. כמו כן עו"ד כהן    הינו חבר צוות המומחים במגזין המקצועי "חשבים כל מס" ומשיב לשאלות רואה חשבון ויועצי מס בתחום המיסוי.

מאמר זה אינו מחליף בשום אופן ייעוץ משפטי פרטני. באם קיימים לכם הכנסות מדירות מגורים אשר לא דווחו לרשות המיסים או לא דווחו באופן מלא וכמתחייב בחוק מומלץ לפנות לעו"ד ולקבל ייעוץ וליווי משפטי.

דילוג לתוכן